نوشته شده توسط : مرجان

عوامل محیطی و آلودگی های زیست محیطی عامل به وجود آورنده بیش از یک چهارم کل بیماری های جهان می باشد. یک سایت نظافت از این بابت می تواند کمک کند که یک وسیله ی ارتباطی برای دستیابی افراد به خدمات مهمی مانند نظافت انواع مکان ها کمک کننده باشد. این آلودگی ها شامل مصمومیت های آب نوشیدنی، هوایی که تنفس می کنیم، اکوسیستم و تمامی عوامل محیط زندگی انسانها می باشد. بدین ترتیب هوای آلوده موجب بروز بیماری های تنفسی، آب غیر بهداشتی سبب بروز بیماری های معده و روده و .. خواهد شد که این تنها چند مثال ساده از آلودگی های محیطی می باشد که سبب به وجود آمدن بیماری های بسیاری در میان افراد جامعه می شود. اما آلودگی ها با مدیریت صحیح این مشکلات و با حفظ بهداشت و رعایت استاندارد های نظافت قابل کنترل می باشند و می توان میزان این آلودگی ها را در حد قابل توجهی کاهش داد.

 

 تاثیر نظافت بر سلامت و روان انسان ها

انسان و محیط زیستیک محیط تمیز و به دور از هر نوع آلودگی بر سلامت روانی و جسمی افراد تاثیر به سزایی دارد. پروفسور نیکول آمریکایی در سال ۲۰۱۵ با تحقیقاتی بر روی گروهی از افراد دریافت که رابطه ی مستقیمی بین محیط  پاکیزه و افراد سالم با روحیه ای شاداب وجود دارد. این کاملاً منطقی به نظر می آید زیرا محیط آلوده سبب آسیب های روانی بسیاری برای افراد می شود به همین دلیل نظافت محیط اطراف انسان امری چشم پوشی ناپذیر است. به همین دلیل انسان همواره در صدد از بین بردن عواملی است که ذهن و روح او را با مشکل مواجه می سازد. نظافت محیط اطراف به شیوه های متفاوتی در مکان های مختلف صورت می پذیرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تجهیزات نظافتی نیز با پیشرفت چشم گیری همراه بوده اند لذا خدمات نظافت محوطه های شهری با سهولت و سرعت ویژه ای انجام پذیر شده است.

 

به چه دلیل باید شهر یا محل زندگی خود را پاکیزه نگاه داریم؟

نظافتنظافت در شهر ها به شیوه های متفاوتی صورت پذیر می باشد اما اینکه چرا باید شهر یا محل زندگی خود را پاکیزه نگه داریم کمی تامل بر انگیز است. در اینجا به بررسی چند دلیل مهم را بر می شماریم:

 

جهت حفظ سلامت افراد جامعه

همانطور که گفته شد رعایت بهداشت تاثیر بسزایی در سلامت افراد و در نتیجه عمر طولانی تر را برای این افراد به ارمغان می آورد. انبوه زباله ها و مواد زائد، افزایش حشرات موذی و بیماری های بسیاری را به دنبال دارد بنابراین جهت جلوگیر از بروز این مشکلات نظافت محیط اطراف زندگی افراد از موارد ضروری می باشد. معمولا نظافت منزل با قیمت مناسب انجام می شود ولی مهم اهمیت دادن به این نکته به عنوان یک امر حیاتی و ادامه دار است. پس باید برای آن برنامه ریزی نمود.

 

جهت رفاه آیندگان

ما به عنوان نسل حاضر همه چیز را در دسترس داریم، اگر ما در حفظ و نگهداری منابع طبیعی، تاریخی و فرهنگ محل زندگی خود کوشا نباشیم، آنگاه در پاسخگویی به نسلهای آینده در ارتباط با گذشته مان به مشکلات بسیاری بر می خوریم. به همین دلیل جهت حفظ و نگهداری این عوامل نظافت صحیح از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اتحادیه خدمات نظافتی بر این موضوع، کیفیت خدمات و قیمت نظافت منزل نظارت می کند.

 

 

 

جهت حفظ محیط زیست

پرتاب زباله هایی که تجزیه ناپذیر هستند و قابل بازیافت نمی باشند، سبب آسیب به خاک شده در نتیجه سبب خشک شدن گیاهان و درختان در محیط زیست می شوند که خطر بسیار بزرگی برای کره ی زمین ایجاد می نماید.

 

افزایش فرصت های شغلی در شهر ها

نظافت شهر ها نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی می باشد، به همین دلیل جهت جمع آوری آلودگی و زباله ها در محیط، افراد بسیاری جذب می شوند و فرصت های شغلی بسیاری جهت جلب رضایت مشتریان به منظور پاکیزه نگه داشتن محیط اطراف ایجاد می شود. قیمت خدمتکار منزل یا سایر امکان تجاری و اداری ، آنقدر مناسب هست که بتوان استفاده از آن ها را به یک برنامه روتین در اماکن تبدیل نمود.

 

جهت جذب توریست بیشتر

نظافت یک شهر از منازل آغاز می شود. منظور نظر ما نظافت منزل فوری نیست . بلکه رنگ کردن نمای منزل، رسیدگی به باغچه های جلوی درب منازل رنگ کردن درب و پنجره ها و هر چیزی که به زیبایی و پاکیزگی نمای داخل و خارج خانه و درنهایت شهر کمک کند. صنعت گردشگری تاثیر بسیاری در اقتصاد کشور ها دارد، بدین منظور جهت جذب توریست بیشتر، رعایت بهداشت و پاکیزه نگاه داشتن شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

راهکار های نظافتی جهت حفظ بهداشت در شهر ها

نظافت رعایت اصول بهداشتی و نظافت فضاهای وسیع شهری مستلزم استفاده از تجهیزات نظافتی می باشد. امروزه جاروب زباله ها همانند گذشته زمانبر نمی باشد بلکه دستگاه های جاروب خیابانی پیشرفته امروزی توان جمع آوری زباله ها را با سرعت و کیفیت بالاتری دارا می باشند. دیگر لازم نیست رفتگران زحمت کش شهرداری وقت گرانبهای خود را صرف جمع آوری برگ های خشک شده ی درختان در فصل پاییز نمایند زیرا مکنده های صنعتی شهری به آسانی اینگونه زباله ها را جمع آوری می نمایند. در پایان می توان گفت با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی به راحتی می توان شهری پاکیزه به دور آلودگی را برای شهروندان به ارمغان آورد و سلامتی افراد را تضمین نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چگونگی نظافت صنعتی در فضاهای وسیع با کارشناسان شرکت خدماتی نظافتی و شرکتهای معتبر نظافت منزل در ارتباط باشید.



:: برچسب‌ها: نظافت منزل , دنیای نظافت , قیمت نظافت منزل , نظافتچی خانم ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

در مقاله معرفی مکمل های بدنسازی مورد تایید وزارت بهداشت  با دید کارشناسی به بررسی مکمل های غذایی و بدنسازی خواهیم پرداخت، در این مقاله از کمپانی ها و محصولات مکمل های غذایی اسم خواهیم برد، ولی این به معنای تایید اصالت و کیفیت آن نیست و تنها مثالی است برای درک بهتر موضوع مقاله، در مورد خرید مکمل های بدنسازی بهترین مکان داروخانه ها هستند که در این مقاله بصورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

 

 

انواع مکمل های بدنسازی

فروشگاه اینترنتی داروخانه چیست اگر از مردم در مورد انواع مکمل های بدنسازی سوال کنیم خواهند گفت : مکمل های افزایش وزن، مکمل های بدنسازی برای حجم، چاقی ، لاغری و غیره که این کاملا اشتباه است چراکه اینها کارایی مکمل ها هستند، برخی دیگر انواع مکمل های غذایی را این گونه تعریف می کنند: مکمل های غذایی، مکمل های بدنسازی، مکمل برای خانم ها، مکمل مناسب آقایان، کودکان و….

اما بهترین شکل دسته بندی مکمل ها با توجه به ترکیبات آن ها صورت می گیرید، بر این اساس انواع مکمل های بدنسازی می شود:

کراتین، گلوتامین، گینر، پروتئین، چربی سوز، ویتامین ها، آمینو اسید، مکمل های بی سی ای ای

 

عوارض مکمل های بدنسازی

افراد زیادی از طریق شبکه های اجتماعی از ما درباره عوارض مکمل های بدنسازی چیست سوال می کنند، در پاسخ این عزیزان باید گفت اولا مکمل ها را بعنوان مکمل استفاده کنید، به این معنا که مکمل ها هیچ گاه جای غذا را نمی گیرند و همانطور که از اسمشان مشخص است در کنار وعده های غذایی استفاده می شوند، دومین نکته این هست که باتوجه به نیاز بدنتان مکمل را استفاده کنید و اسیر احساسات و توصیه های بی مورد دوستان نشوید.

اما مهمترین نکته در مورد عوارض مکمل های بدنسازی این است که از جای معتبر خرید کنید که در قسمت مکمل های بدنسازی داروخانه ای به این مطلب خواهیم پرداخت و این نکته را فراموش نکنید که همه مکمل ها برای همه افراد مفید نیستند مثلا این اواخر دیده شده که برخی خانم های ورزشکار از طریق دوستان و آشنایان خود اقدام به تهیه مکمل های بدنسازی می کنند آنها به نزدیکان خود می گویند هنگام آمدن به ایران تعدادی مکمل برای آنها سوغاتی بیاورند و فکر می کنند چون از کشور تولید کننده خرید کرده اند و چون مکمل اورجینال خرید کرده اند مشکل حل شده است و دیگر عوارضی برای آنها نخواهد داشت، در صورتی که شاید این مکمل اورجینال برای خانم ها مفید نباشد مثلا مواد آنابولیک و حتی پروهورمون ها را در خود داشته باشد که برای یک خانم نه تنها مفید نیست بلکه عوارض هم دارد.

 

مکمل بدنسازی ایرانی

از گذشته شرکت هایی در داخل کشور به تولید مکمل بدنسازی ایرانی پرداخته اند و آنها به دو گروه تقسیم می شوند.

۱شرکت هایی که مکمل بدنسازی ایرانی ، بصورت مستقیم و با مواد اولیه ساخت داخل در کشور تولید و بسته می کنند.

۲شرکت هایی که مواد اولیه را بصورت فله ای و با مجوز وزارت بهداشت ایران از طریق گمرک وارد می کنند و پس از بسته بنده در داخل ایران، مکمل بدنسازی ایرانی را روانه بازار می کنند.

 

 

بهترین مکمل های بدنسازی

بهترین مکمل های بدنسازی چیست برای هر شخص بسته به نیازش متفاوت است، ولی اشتباهی که صورت می گیرد این هست که گاهی ورزشکاران بدون در نظر گرفتن نیاز بدنشان بهترین مکمل های بدنسازی را با توجه به قیمت آن ها جستجو می کنند و گاهی وقت های این اشتباه را می کنند که مثلا می گویند پروتئین وی شرکت اپتیموم بهترین وی جهان است پس این پروتئین وی برای من بهترین است، که این کاملا اشتباه است گاهی وقت ها شما به یک کربوهیدرات خوب احتیاج دارید و یا شاید هم با توجه به شرایط بدنیتان به پروتئین احتیاج دارید ولی

ولی همیشه نباید پروتئین زود هضم استفاده کرد شخصی که به افزایش حجم فکر می کند باید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بصورت علمی و صحیح به بدن خود پروتئین برساند حال در این شرایط، هنگام خواب که حدود ۸ ساعت طول می کشد چگونه باید به بدن پروتئین رساند؟ در این شرایط بهترین مکمل بدنسازی وی کازئین یا پروتئین سویا هست که هضم و جذب آن ها طولانی مدت است، حال همین پروتئین کازئین که شب معجزه می کند بعد از تمرین نمی شود استفاده کرد، چون بعد از تمرین بدن خیلی سریع مواد مفید و مغذی می خواهد. هر ساله در سطح جهانی جشنواره هایی برگزار می شود که در آن برندهای معتبر و محصولات معتبر در آن های معرفی می شوند که از این به بعد سعی خواهیم کرد بیشتر به این موضوع بپردازیم و این کار را با مقاله بهترین پروتئین کازئین سال ۲۰۱۶ شروع کرده ایم.

 

مکمل های بدنسازی برای حجم

یکی از سوال های پرتکرار ورزشکاران در مورد انواع مکمل های بدنسازی برای حجم بوده است که در قسمت بالا سعی کردیم به آن بپردازیم ولی از آنجایی که این نکته خیلی مهم و طولانی است در یک مقاله جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

مکمل های بدنسازی داروخانه ای

مکمل های بدنسازی داروخانه ای به مکمل هایی گفته می شود که تولید داخلی باشند و یا از طریق گمرک وارد کشور شده باشند که در هر دو صورت تحت مجوز و نظارت وزارت بهداشت هستند. امروزه انواع مکمل های بدنسازی از شرکت ها مختلف و با قیمت های متنوع در داروخانه ها وجود دارد. اما چرا باید مکمل های بدنسازی داروخانه ای را استفاده کرد؟ معمولا مکمل هایی که در خارج از داروخانه ها مثلا در باشگاه های بدنسازی، مغازه ها و عطاری ها فروخته می شود خارج از نظارت وزارت بهداشت کشورمان هستند و بدون شک کیفیت و اصالت کافی را ندارند. اما واقعا تمام مکمل های بدنسازی داروخانه ای مفید هستند؟ واقعیت این هست که پاسخ منصفانه به این سوال منفی است، شاید تمام مکمل های داروخانه ای اصالت و نظارت کافی را داشته باشند ولی کیفیت لازم را ندارند، خیلی دوست داشتیم اسم چند شرکت قدیمی که محصولاتشان کیفیت لازم را ندارد بیاوریم ولی بعلت محدودیت صرف نظر می کنیم ولی فقط به شما می گوییم برخی از شرکت های داخلی که صفر تا صد مکمل ها را در داخل کشور تولید می کنند به کیفیت مکمل های خود اهمیت نمی دهند و برای آنها مهم ارائه محصول ارزان است. اما اگر قصد خرید محصولات خارجی را داشتید حتما از طریق داروخانه ها اقدام کنید با تدابیری که وزارت بهداشت اندیشیده است کمپانی های بزرگ و مطرح اقدام به واردات مکمل های غذایی کرده اند که محصولات آنها در سطح جهانی در رتبه اول هستند مثل محصولات شرکت اپتیموم ، شرکت ماسل فارم، شرکت BSN و….

 

مکمل بدنسازی اورجینال

همانطور که گفته شد بهترین مکان برای خرید مکمل بدنسازی اورجینال داروخانه ها هستند، چندی پیش مقاله ای با عنوان تشخیص مکمل اصل از تقلبی در سایت سلامت دات لایف قرار دادیم که بصورت کامل به این موضوع مهم پرداختیم البته نباید فراموش کرد که در تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال نمی شود از یک راه اقدام کرد و نمی شود گفت من متخصص تشخیص مکمل های تقلبی هستم و با این باور سراغ جاهای نامعتبر برای خرید مکمل رفت و مکمل های تقلبی را خرید کرد. فراموش نکنید که قاچاقچیان و متقلبان بی کار ننشستند و با برطرف کردن نواقص کارهای متقلانه و راه های تشخیص مکمل تقلبی از اصل به سودهای باور نکردنی دست پیدا می کنند. گاهی وقت افراد فکر می کنند مکمل بدنسازی اورجینال تنها در تاریخ مصرف و اینکه واقعا شرکت اصلی آن را تولید کرده باشد و دست ساز داخل کشور نباشد خلاصه می شود، در صورتی که گاهی اوقات مکمل واقعا اورجینال هست، ولی چون در شرایط نامناسب حمل شده نه تنها کارایی لازم را ندارد بلکه عوارض بسیار هم دارد، ترو مس با طعم میلک شیک شکلاتی 82/5 پوندی بی اس ان  مثلا چربی سوزها لیکویید (کپسول های مایع) از جمله این موارد هستند که اگر در گرما نگهداری شوند آب شده و بهم دیگه میچسبند و دیگه خواص لازم را ندارند.

 

خرید انواع مکمل های بدنسازی در داروخانه آنلاین خرید ناب

 

کمپانی اپتیموم از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده مکمل های غذایی و ورزشی در سطح جهانی است، کیفیت برخی از محصولات این شرکت بی رغیب و اثبات شده است. به طور مثال پروتئین وی شرکت اپتیموم یا همان وی گلد استاندارد از کیفیت بالایی برخوردار است و شاید نکته ای که موجب متمایز شدن مکمل بدنسازی on با دیگر شرکت ها می شود ثابت بودن کیفیت محصولات است. ما شرکت های بزرگ و با کیفیت دیگری هم داریم که تولید مکمل می کنند ولی اغلب آنها نمی توانند کیفیت محصولات خود را برای سال های بعد تکرار کنند چون همانند شرکت اپتیموم کنترل کیفیت دقیق ندارند. مکمل های بدنسازی شرکت اپتیموم در ایران توسط شرکت راک دارو وارد می شوند که این کار از طریق گمرک و با نظارت وزارت بهداشت صورت می گیرد و امروز می توانید محصولات این کمپانی را در داروخانه ها خرید کرد. از آنجایی که مکمل های بدنسازی on جایگاه ویژه در کشور ما و سطح جهانی دارد در مقاله ای جداگانه به انواع محصولات شرکت اپتیموم و آنچه توسط شرکت راک دارو وارد کشور می شود خواهیم پرداخت آدرس فروشگاه مکمل های بدنسازی تهران از این بابت اهمیت دارد که از هر محلی نمی توان مکمل ورزشی خرید کرد و باید یک محل معتبر را انتخاب نمود.



:: برچسب‌ها: مکمل , مکمل ورزشی , مکمل بدنسازی , مکمل های ورزشی , ایزی دارو ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

در راستای معرفی محصولات فولادی پرکاربرد در مقالات قبل به شرح انواع میلگرد ها پرداختیم. حال قصد داریم در این مطلب به معرفی و شرح انواع سیم خاردار و کاربردهای آن در حصارکشی‌ها، قیمت توری حصاری با روکش pvc   و وزن توری حصاری ایران توری بپردازیم.

 

سیم خاردار یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی برای حصارکشی‌ها و جداسازی فضاهای مختلف جهت ایجاد امنیت و یا شخصی‌سازی اراضی است. از این محصول در پروژه‌های امنیتی و حفاظتی و نیز مکان‌هایی که باید دور از دسترس آسیب و یا حمله حیوانات باشد استفاده می‌شود. با توجه به قیمت سیم خاردار و مقرون به صرفه بودن آن و همچنین ساختار ضد زنگ و مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، این محصول به یکی از گزینههای اصلی برای ایجاد حفاظت تبدیل شده است. در ادامه این مطلب انواع پرکاربرد سیم خاردار و کاربردهای آن را برای شما شرح خواهیم داد. علاوه بر این با ما همراه باشید تا نکاتی را که باید در هنگام خرید سیم خاردار در نظر داشته باشید، با هم بررسی کنیم.

 

 

انواع پرکاربرد سیم خاردار

سیم خاردار خطی :

در این نوع از سیم خاردار از ۲ رشته سیم مفتول استفاده می‌شود. یکی از رشته‌‌ها به عنوان رشته پایه در نظر گرفته می‌شود که قطر آن معمولا ۲ و یا در بعضی مواقع ۲٫۵ میلیمتر است. رشته دیگر نیز دور رشته پایه و یا محور پیچ می‌خورد که این رشته قطر ۲٫۵ میلی‌متری دارد. باز کردن و نصب این نوع از سیم خاردار از انواع دیگر آسان‌تر است و علاوه بر این قیمت سیم خاردار خطی نسبت به عنوان دیگر پایین‌تر است. به همین دلیل در بین انواع خود از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

همچنین به دلیل پایین بودن قیمت سیم خاردار خطی از آن روی زمین نیز می‌توان استفاده کرد بدون اینکه آسیبی به محیط وارد شود. این محصول از مفتول‌هایی با جنس گالوانیزه گرم تولید می‌شود که بسیار مقاوم و با دوام هستند. وزن هر توپ از سیم خاردار خطی بسته به نوع سفارش بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم متغیر است و معمولا رول آن شامل ۱۰ متر سیم می‌باشد.

سیم خاردار حلقوی :

این محصول خود به ۳ نوع دیگر سیم خاردار حلقوی با خار سیمی و سیم خاردار حلقوی با خار تبری یا لیزری و سیم خاردار حلقوی معمولی تقسیم می‌شود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت در مورد توری حصاری فلزی ایران توری نیز مطالب مهمی وجود دارد که می توانید در مقالات مرتبط آن را بخوانید.

 

۱سیم خاردار حلقوی معمولی: نوع معمولی آن از یک رشته فولادی و سخت ساخته شده است که به صورت فنری پیچ خورده است. قطر این رشته ۲٫۵ میلی متر بوده و قطر خارهای اطراف آن ۲ میلی متر است. نوع معمولی آن به دلیل کیفیت بالای ساختی که دارد و با کیفیت ۱۸۰ گرم بر متر مربع گالوانیزاسیون مقاومت و قدرت کششی بالایی دارد. قطر هر توپ از این نوع سیم خاردار بین ۶۰ تا۹۰ سانتی متر متغیر است که رول ۶۰ سانتی متری آن حدود ۱۰ متر و رول ۹۰ سانتی متری آن ۱۵ متر سیم را شامل می شود. قیمت سیم خاردار حلقوی نسبت به سایر انواع آن کمی بالاتر است.

۲سیم خاردار حلقوی با خار سیمی: ساختار کلی این نوع نیز مشابه مدل قبلی است اما با این تفاوت که در این نوع قطر مفتول اصلی و محوری ۳ میلی متر است و ۲ رشته خار به قطر ۲٫۵میلی متر در دو طرف آن پیچ خورده است 

 

۳سیم خاردار حلقوی تبری یا لیزری: در این نوع محصول یک رشته سیم مفتول به قطر ۳ میلی متر به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شود و خار ها مانند تبر با فاصله معینی به این رشته پایه پرس می‌شوند. جنس مفتول پایه استفاده شده در این نوع محصول، مفتول پر کربن و یا کربن بالا است. به همین دلیل از انواع دیگر سیم خاردار حلقوی مقاومت بیشتری در مقابل فشار های فیزیکی و یا تغییرات آب و هوایی نشان می دهد. به خاطر همین مقاومت بالا قیمت سیم خاردار تبری از تمام انواع آن بیشتر است.

 

البته لازم به ذکر است که قیمت سیم خاردار بسته به میزان و نوع سفارش مشتری متفاوت است. برای این که یک توری فلزی تهیه کنید می بایست به انواع آن ها و موارد استفاده از آن ها آشنایی کافی داشته باشید. برای خرید این نوع از محصولات و توری ها می توانید به نمایندگی فروش توری حصاری مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: توری حصاری , توری , ایران توری ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی است. همه چیز در این روز باید بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود. اقدامات قبل و بعد از مراسم باید به طور دقیق برنامه ریزی شوند. برنامه ریزی برای برگزاری جشن ممکن است حتی تا یک ماه به طول انجامد. در اینجا برخی از اساسی ترین گام هایی را که باید در برنامه ریزی های خود مد نظر قرار دهید ذکر می کنیم:

ویژگی های میز پذیرای در تالار عروسی

 گام اساسی اول: تعیین تاریخ عروسی

بدیهی است که همه برنامه ریزی های شما به این تاریخ بستگی دارد. بنابراین ابتدا متناسب با آداب و رسوم خودتان نسبت به تعیین این تاریخ اقدام کنید. فراموش نکنید که در تعیین روز جشن مسائل زیر را در نظر بگیرید:

تاریخ مراسم روی هزینه های تالار عروسی شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال هزینه های اجاره تالار در روزهای خاص و اعیاد و تعطیلات با روزهای عادی متفاوت است. حتی فصل برگزاری مهمانی می تواند تاثیر زیادی در هزینه های شما داشته باشد.

مهمانان را در نظر بگیرید. اگر مهمانهایی از راه دور دارید بهتر است روزهای تعطیل را برای جشن خود انتخاب کنید.اگر در شهرهای پرترافیک زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که معمولا ترافیک خیابان ها در تاریخ های خاص مثل: روز مادر، روز پدر و دیگر اعیاد به مراتب بیشتر از روزهای عادی است و ممکن است روی برنامه ریزی شما تاثیر بگذارد.

در تعیین تاریخ مراسم خود، تداخل با برنامه ها و مراسم دوستان، آشنایان و نزدیکان را مد نظر داشته باشید. بهتر است قبل از نهایی کردن تاریخ، یک بار آن را در بین نزدیکان و بزرگ ترهای فامیل عنوان کنید تا مطمئن شوید با مراسم دیگری تداخل ندارد.

نحوه برنامه ریزی عروسی,مراسم عروسی,برگزاری مراسم عروسی

گام اساسی دوم: تهیه لیست میهمانان

اهمیت این گام کمتر از تعیین تاریخ نیست. بسیاری از خانواده ها تصوری که از تعداد مهمانان خود دارند با واقعیت منطبق نیست. بنابراین هرگز به حدس و گمان و تخمین اکتفا نکنید. خواهید دید وقتی لیست میهمانان خود را روی کاغذ بیاورید، با آنچه در ذهن داشتید تفاوت زیادی دارد. نکته دیگر این است که تهیه این لیست شاید تا یک هفته به طول انجامد. چراکه برخی از مهمانان در ابتدا از قلم می افتند. بنابراین هرچه سریع تر لیستی کامل و شسته و رفته از مهمانان خود و همسرتان با ذکر نام و تعداد افراد خانواده مدعو، تهیه کنید.

یک تکنیک مهم

ممکن است نسبت به تعداد دقیق افرادی که ممکن است در جشن شما حضور پیدا کنند شک داشته باشید. مثلا نمی دانید که آیا خانواده ای که در شهر دیگری زندگی می کنند برای عروسی شما خواهند آمد یا خیر. در این حالت از تکنیک تخمین سه نقطه ای استفاده کنید. ابتدا تعداد کسانی را که مطمئن هستید به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. بعد از آن تعداد کل مهمانان را با فرض اینکه همه و همه به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. حال میانگین این دو عدد را به دست آورید و مبنای محاسبات خود قرار دهید.

گام اساسی سوم: تعیین بودجه

بعد از تعیین تاریخ و تعداد مهمانان، باید نسبت به بودجه ای که قصد دارید برای عروسی خود خرج کنید، تصمیم گیری کنید. بهتر است قبل از هرچیز در این مورد با دوستان و نزدیکانی که اخیرا جشن خود را برگزار کرده اند مشورت کنید. هزینه ها را به صورت تفکیک شده (تالار عروسی، لباس عروس، آرایش عروس، گل، ماشین عروس و…) روی کاغذ بنویسید. سپس نسبت به تعدیل آنها با توجه به آنچه که در نظر گرفته اید اقدام کنید. تحقیق در بازار را فراموش نکنید. با کمی پرس و جو در بازار می توانید تصمیم بهتری بگیرید.

تشریفات عروسی

گام اساسی چهارم: تعیین محل برگزاری جشن

باغ تالار، منزل مسکونی یا ویلای یکی از نزدیکان فرقی نمی کند. آنچه مهم است توافق شما و همسرتان بر سر محل برگزاری و نیز بودجه ای است که برای آن در نظر گرفته اید. در تعیین محل برگزاری مراسم عروسی علاوه بر اینها، نکات دیگری نظیر: تعداد مهمانان، فصل برگزاری، آب و هوای منطقه، مسافت، فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ها می تواند در تصمیم گیری شما درباره محل برگزاری مراسم تاثیرگذار باشد. اگر تاریخ جشن شما، یکی از اعیاد و یا روزهای خاص است، هرچه سریع تر نسبت به رزور تالار و یا باغ اقدام کنید. چراکه ممکن است در تاریخ مورد نظر شما، تالار ها و باغ های مناسب رزرو شده باشند.

دیگر اقدامات

چهار گامی که در بالا ذکر شد در واقع گام های اصلی برنامه ریزی عروسی هستند که حداقل شش ماه قبل از جشن باید انجام شده باشند. بعد از تعیین تاریخ، تعداد مهمانان، بودجه و محل برگزاری، باید نسبت به برنامه ریزی موارد زیر اقدام کنید:

انتخاب دفتر ثبت ازدواج: در صورتی که قبلا به صورت رسمی ازدواج خود را ثبت نکرده اید باید نسبت به هماهنگی و رزرو قرار ملاقات با دفتر ثبت ازدواج، اقدام کنید. سعی کنید مسافت دفتر ثبت ازدواج با محل مراسم را در نظر بگیرید.

عکاس و فیلم بردار (آتلیه عروس): با توجه به تنوع زیادی که در این بازار هست، ممکن است انتخاب عکاس و فیلمبردار متناسب با سلیقه شما گاه حتی تا یک ماه به طول انجامد. شما مشغله های دیگری هم دارید پس این مورد را نیز در اولویت قرار دهید. حداقل تا ۴ ماه قبل از عروسی باید قرارداد آتلیه عروس را تنظیم کرده باشید.

آرایشگاه عروس: این مورد نیز باید حداقل چهارماه قبل از عروسی رزرو شده باشد. بنابراین قبل از اینکه دیر شود و استرس آن دامنگیر شما شود، در آرامش و با فراغ بال اقدام به انتخاب سالن آرایش کنید. در این مورد نزدیکی محل آرایشگاه به آتلیه عکاسی و گل فروشی را فراموش نکنید.

لباس عروس و کت و شلوار داماد: یکی از مهم ترین برنامه های شما انتخاب لباس است. شما باید زمان و انرژی زیادی را صرف کنید تا بتوانید لباس عروس و کت و شلوار داماد را انتخاب کنید. پس هرگز این موارد را به روزهای آخر موکول نکنید. سعی کنید حداقل تا دو ماه قبل از عروسی، این موارد را نهایی کرده باشید.

مراسم عروسی,برگزاری مراسم عروسی,عروسی

گل فروشی: دسته گل عروس، تزیین ماشین عروس، گل آرایی سالن پذیرایی و… همه اینها مستلزم انتخاب و تنظیم وقت با یک گل فروشی مناسب است که باید حداقل یک ماه قبل از عروسی انجام شده باشد. سعی کنید گل فروشی را انتخاب کنید که به محل برگزاری جشن نزدیک باشد.

ماشین عروس: چنانچه قصد دارید ماشین عروس را اجاره کنید یا از دوستان و آشنایان امانت بگیرید، حداقل یک ماه قبل از عروسی هماهنگی های لازم را انجام دهید. نباید انجام این هماهنگی ها را به روزهای آخر موکول کنید.

محل سکونت: طوری برنامه ریزی کنید که حداقل ۱۵ روز قبل از برگزاری مراسم، منزل مشترک شما آماده زندگی باشد. تمیزکاری و نظافت، رنگ و نقاشی، جهازبرون و چیدن وسایل، نصب پرده ها و… زمان و انرژی زیادی را از شما خواهند گرفت. هرگز این موارد را تا روزهای آخر به تاخیر نیندازید. اگر قصد رهن و یا اجاره خانه را دارید حداقل دوماه قبل از عروسی باید اقدام کنید. قرارداد اجاره شما یک ماه قبل از مراسم باید امضا شده باشد. پس اگر می خواهید استرس نداشته باشید، عجله کنید.

خرید عروس و داماد: معمولا در آداب و رسوم اکثر مردم، خریدهایی موسوم به عروس و داماد وجود دارد و اجناسی از قبیل: چمدان، آینه و شمعدان، لباس، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی و… وجود دارد. مطابق با آداب ورسوم خود این خریدها را برنامه ریزی و اجرا کنید.

تهیه و توزیع کارت عروسی: خیلی از خانواده ها تهیه و توزیع کارت های دعوت را جزء آخرین اقدامات قرار می دهند و معمولا در روزهای نزدیک به عروسی با عجله اقدام به نوشتن و توزیع کارت ها می کنند. در نتیجه برخی از مهمانان از قلم می افتند یا برای رساندن کارت دعوت به دست برخی از مهمانان فرصتی نمی ماند. متاسفانه این موارد در جشن های عروسی بسیاری دیده شده است. توصیه می کنیم با استفاده از لیست مهمانان که در گام دوم برنامه تهیه کردید، حداقل یک ماه مانده با تاریخ برگزاری عروسی، کارت ها را سفارش بدهید و پس از دریافت، اقدام به نوشتن کارت ها کرده و به مرور آنها را توزیع کنید. به این ترتیب هم احترام مهمانان حفظ شده است و هم مطمئن هستید که همه کارت دریافت کرده اند.

چنانچه با استفاده از این نکات، جشن ازدواج خود را برنامه ریزی کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که مهمانی شما بدون هیچ نگرانی و استرسی به بهترین نحو ممکن برگزار خواهد شد. بسیاری از استرس ها و نگرانی های قبل و بعد عروسی ریشه در عدم برنامه ریزی دارد. بنابراین از همین حالا نسبت به برنامه ریزی مراسم عروسی خود اقدام کنید.

یک روش ساده اما کاربردی برای برنامه ریزی عروسی

همه درباره برنامه ریزی کارهای عروسی صحبت می کنند اما کسی به درستی اشاره نمی کند که چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ کلیات را همه می دانند: باید کارهای را برنامه ریزی کنیم تا همه چیز به موقع انجام شود و کاری از قلم نیفتد. اما روش انجام این کار چگونه است؟

در اینجا یک روش بسیار ساده اما کاربردی به شما معرفی می کنیم که به وسیله آن می تواند همه فعالیت ها و کارهای عروسی خود را برنامه ریزی کنید، بدون اینکه چیزی از قلم بیفتد. می توانید اجرای همه امور را به دقت تحت کنترل قراردهید.

روشی که از آن سخن می گوییم، استفاده از چک لیست است. چک لیست، برگه ای است که تمام کارهای خود را به ترتیب زمان انجام در آن وارد می کنید و وقتی مطمئن شدید که همه چیز را نوشته اید، به ترتیب شروع به انجام آنها می کنید. هر کدام از کارها را که در زمان خود انجام دادید، جلوی آن تیک می زنید و اگر لازم بود در قسمت توضیحات چک لیست، یادآوری ها و پیگیری های لازم را می نویسید.

نسبت به کارایی چک لیست برنامه ریزی شک نکنید. در بسیاری از پروژه های بزرگ صنعتی و عمرانی، مدیران موفق پروژه ها از چک لیست برای کنترل اقدامات استفاده می کنند و تا کنون که راضی بوده اند.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

برای ما این اتفاق افتاده است که کارت دعوتی برای مراسم عروسی بدستمان برسد ، وقتی ادرس و مشخصات محل برگزاری را می خوانیم در بعضی از موارد نوشته شده باغ تالار ..!بعضی موارد هم نوشته تالار ...!

حال فرق این دو  در چیست؟

تالار ( تالار پذیرایی ) : به مکان محل برگزاری جشن ها و مهمانیها و یا شاید هم همایشها با تعداد مدعوین معمولا بالای 50 نفر گفته می شود که عمدتا داخل شهر و اطراف شهر  ساخته شده اند، تالار ها ساختمانهای بزرگ و مسقف هستند که ممکن است با توجه به موقعیت مکانی منطقه دارای یک باغچه و یا فضای سبز کوچک باشند که عمدتا داخل شهرهای صنعتی مانند تهران کمتر تالار پذیرایی پیدا می شود که دارای فضای سبز مختص به خود باشد ،در طرح های جدید تالار ها ، تالار پذیرایی ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی بر روی پشت بام تالار در صورت امکان فضای سبزی را طراحی میکنند با چمن مصنوعی (بعضی موارد با صرف هزینه ی بالا و بودن امکان از چمن طبیعی استفاده می شود ) و گل و گیاه تا بتوانند برای عروس داماد شب بیادماندنی رقم بزنند که به اصطلاح به ان roof garden گفته می شو

باغ تالار در تهران : مکانی است که شباهت بسیاری به تالار دارد و اشتراکات فراوانی با تالار دارد ، ولی چند تفاوت کاملا مشخص و اساسی بین تالار و باغ تالار وجود دارد که از این تفاوت می توان به موارد زیر اشاره کرد.باغ تالار های غرب تهرانباغ تالار های شرق تهران

1:  برخلاف تالار ، تالار پذیرایی معمولا سقفی که با اجر و بنایی ... به ان شکل ساخته شده ندارد و معمولا در فصول گرم سال مراسم ها در فضای باز و البته با تمهیدات از قبل مشخص شده برای رفاه هر چه بیشتر میهمانان برگزار می شود و در فصول سرد نیز از سقف های کاذب و ...برای پوشاندن و محفوظ کردن قسمت های باغ تالار اعم از قسمت آقایان و خانم ها ، محل سرو غذا استفاده می شود

2:در باغ تالار شما فضای سبز بسیار زیادی را مشاهده میکنید و اصلا بخاطر وجود همین فضای سبز است که به آن باغ تالار گفته می شود .فضای سبز و یا بهتره بگوئیم باغی که در قسمتهایی از آن تالار ی با ویژگیهای خاص خود برای برپایی مراسم ها ساخته شده که عموما در فصول گرم سال سالنهای خود را مسقف نمی کنند مگر بنا به درخواست مشتری که خب به تبع ان هزینه ای دریافت خواهند کرد.



:: برچسب‌ها: باغ تالار ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در هر آشپزخانه ای می باشد.اگر قصد خرید سینک ظرفشویی مناسبی برای آشپزخانه خود دارید ،مطلب زیر راهنمای شما در این مسیر است .

سینک ظرفشویی را می توان از لحاظ جنس ،طرح، کارکرد و نصب بررسی می کرد .
سینک ظرفشویی از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم می شود .
1)سینک ظرفشویی استیل
استیل بکار رفته در سینک باید استیل ناب و بدون آلیاژ باشد تا در معرض زنگ زدگی و تغییر رنگ قرار نگیرد ضخامت استیل بکار رفته در سینک بهتر است بین 16-18 و یا بالاتر باشد. سینک ظرفشویی استیل خود به دو دسته سینک استیل ساده و سینک استیل ضد خش تقسیم می شود. رنگ استیل سینک ممکن است براق یا مات باشد ،استیل براق ساده تر تمیز می شود و لکه های آب راکمتر نشان می دهد.
- استیل ساده
- استیل ضدخش یا آج دار یا میکرو
مزیت سینک استیل ضدخش نسبت به استیل ساده اینست که خط و خش را کمتر نشان می دهد ، اما املاح و رسوبات، در بین آج های بسیار کوچک بکار رفته در سینک ته نشین می شود
2)سینک ظرفشویی شیشه ای
شیشه بکار رفته در سینک ظرفشویی شیشه ای، سکوریت نشکن بوده در واقع فقط قسمت سینی سینک از جنس شیشه است و لگن ها از جنس استیل می باشد ،سینک ظرفشویی شیشه ای فانتزی بوده و از نظر کاربرد در سطح پایین تری از سینک استیل قرار دارد.
3)سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی:نوع جدیدی از سینک است که در رنگ های مشکی ، دودی ،قهوه ای ،سفید ،کرم و بژ در بازار موجود است. سینک گرانیتی خود به دوسته تقسیم می شود.
- سینک ساخته شده از مواد پلیمری (اکرولیک)
- سینک ساخته شده از سنگ و مواد پلیمری (اکرولیک)
سینک ساخته شده از مواد اکرولیک دربرابر ضربه استقامت کمی دارد اما سینک ساخته شده از مواد اکرولیک و سنگ این مشکل را ندارد.
در مجموع سینک گرانیتی علاوه بر اینکه خط و خش را نشان نمی دهد مشکل ته نشین شدن رسوبات ،در سینک های استیل ضد خش را نیز ندارد.
اگر بخواهیم سینک ظرفشویی را از لحاظ طرح تقسیم بندی کنیم در سه دسته زیر قرار می گیرد.
1) سینک ظرفشویی معمولی
2) سینک ظرفشویی باکس
3)سینک ظرفشویی گرد
و از لحاظ کارکرد و نصب به دو نوع سینک روکار و سینک توکار تقسیم می شود.
سینک روکار روی کابینت نصب شده و به دیوار پیچ می شوند و مزیت آن اینست که تمام آب ناشی از شستشو درون سینک قرار دارد و در اطراف پخش نمی شود . اما سینک توکار با آنکه به لحاظ ظاهر از سینک روکار زیباتراست امابه علت اینکه سینک داخل کابینت نصب شده ممکن است آب کمی پخش شده و روی کابینت بریزد .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.باید سینک را طوری انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد .
مزایا و معایب سینک گرانیتی :سینک های شیشه ای نیز ظاهری فانتزی و نوآورانه به آشپزخانه میدهند و زیبایی زیادی ایجاد میکنند، شیشه فقط در قسمت سینی سینک بکار رفته است و جنس آن از نوع سکوریت و نشکن میباشد. اما از لحاظ مقاومت و استفاده این سینک ها از کیفیت پایین تری نسبت به نوع استیل و گرانیتی قرار میگیرند.

نکته مهم دیگر در انتخاب سینک شکل آن است. اینکه سینک از چند کاسه تشکیل شده و سایز آن چه اندازه است. باید با نظر گرفتن نحوه و میزان استفاده از سینک ظرفشویی این موارد را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر از ماشین ظرفشویی استفاده میکنید احتمالا کمتر برای شستن ظروف بزرگ و زیاد به سینک احتیاج دارید و میتوانید سینکی با عمق کمتر و تعداد کاسه کمتر انتخاب کنید. در مورد اندازه و عرض سینک نیز با توجه به اندازه کابینت ها میزان آن بین 20 تا 200 متغییر خواهد بود. از لحاظ طرح بندی سه مدل برای سینک ها وجود دارد که عبارتند از سینک معمولی، سینک باکس و سینک گرد. با توجه به سلیقه و نیاز و کارایی آن میتوانید هرکدام را انتخاب کنید.

قیمت سینک گرانیتی شاید کمی بیشتر از سایر سینک ها باشد اما از نظر دوام سینک خوب و مناسبی است.

وسایل جانبی :
- اتومات
در بعضی از مدل های سینک دکمه ای به نام اتومات وجود دارد که کاربرد آن برای باز و بسته کردن خروجی آب سینک است ،با بالا و پایین کردن اتومات خروجی آب باز و بسته می شود .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.

سینک گرانیتی سفید نسبت به سایر سینک ها پر طرفدار تر است و زیباتر است.
- اگر فضای اطراف سینک محدودی دارید می توانید سینکی خریداری کنید که مجهز به جای مایع ظرفشویی و محل قرار دادن اسکاج باشد.



:: برچسب‌ها: سینک گرانیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

طب سوزنی چیست ؟ (Acupuncture) یکی از اشکال، طب چینی بوده که قرن هاست برای درمان مشکلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این طب براساس این نظریه استوار شده که انرژی (در طب چینی به انرژی چی/Chi می گویند)، در داخل و بیرون بدن و درون راههای که به آنها کانالهای انرژی می گویند جریان دارد. طب سوزنی شامل فروکردن سوزن های بسیار نازک در پوست و برروی نقاط استراتژیکی و حیاتی بدن می شود و بیشتر برای درمان درد مورد استفاده قرار می گیرد.

پزشکان این طب کار معتقداند زمانی فرد بیمار می شود که چیزی مسیر حرکت انرژی (chi) را بلوکه کرده و یا تعادل آن را برهم زده باشد. آنها معتقداند این طب کمک می کند که مسیر بلوکه شده برداشته شود و یا تعادل انرژی در بدن به شکل اول برگردد. برخلاف این نظر، بیشتر پزشکان غربی معتقداند که طب سوزنی با فشار برروی نقاط خاص باعث تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت های همبند می شود. این تحریک ها باعث افزایش ترشح مسکن های طبیعی بدن و  همچنین افزایش جریان خون در بدن می شود.

 چگونه انجام می شود؟                                                               

بعد از معاینه توسط پزشک ، وی نقاط بلوکه شده و یا دارای مشکل در بدن شما را مشخص می کند. مشکل در هر نقطه ای از بدن باعث ابتلا به بیماری خاصی می شود. بعد از اینکه پزشک نقاط مشکل دار را یافت، شروع به فروکردن سوزن در پوست شما می نماید. هرچند روش هر پزشک کارش با دیگری متفاوت است، اما معمولا این درمان بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول کشیده و ممکن است، نیاز به چند جلسه درمان و یا مراجعه منظم و همیشگی به پزشک باشد.

این طب چه حسی ایجاد می کند؟

ممکن است هنگام داخل رفتن سوزن، فشار کمی احساس نمایید. در اکثر افراد این فشار درد آور و ناراحت کننده نیست. ناحیه ای که سوزن فرو رفته ممکن است سوزن سوزن شده، بی حس شده، خارش داشته و یا درد کمی داشته باشد. متخصصان این طب معتقداند این احساس نشانه ای از آزاد شدن انرژی در بدن می باشد. بعد از اینکه سوزن وارد شد، ممکن است سوزن را کمی جلو عقب کرده یا جریان گرما و یا الکتریسیته به آن وارد نماید.

برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود؟

افراد برای درمان درد و همچنین درمان بعضی از انواع بیماری های خاص از این طب (Acupuncture) استفاده می کنند. شما می توانید از این طب به عنوان درمانی کامل و یا در کنار سایر درمان ها استفاده نمایید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از شیمی درمانی برای درمان تهوع و استفراغ ناشی از بارداری و شیمی درمانی و درد بعد از جراحی مفید است. همچنین  برای:

درمان مشکلات بعد از سکته مغزی، که شامل بازگرداندن مهارت هایی که فرد در نتیجه آسیب سکته مغزی از دست داده می باشد.

درمان سردرد، نتیجه یکی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از این طب  در کنار سایر درمان ها به درمان طولانی مدت انواع سردرد ها از جمله میگرن کمک می نماید.

گرفتگی های ناشی از قاعدگی.

درمان فیبرومیالژیا (Fibromyalgia)، یا درد خشکی گسترده ماهیچه ها و بافت های نرم بدن.

درمان درد ناشی از گرفتگی عضلات.

درمان درد ناشی از آرتروز (Osteoarthritis) و بهبود عملکرد مفصل آرتروزی.

درمان درد کمر، در افرادیکه مبتلا به کمر درد هستند، به کاهش درد و افزایش فعالیت کمک می کند.

درمان مشکل کارپال تونل Carpal tunnel

در درمان آسم نیز از این روش می توان استفاده نمود.

درمان اعتیاد به مواد مخدر

کاهش و یا درمان درد دندان.

کاهش درد زایمان.

فواید و خطرات این طب

همه انواع درمان ها حاوی خطرات و فوایدی هستند.

 

فواید طب سوزنی  شامل:

زمانیکه بدرستی استفاده شود، ایمن می باشد.

تعداد بسیار کمی تاثیر جانبی دارد.

درمان ترکیبی مناسبی می باشد. (زمانیکه با درمان های جدید ترکیب شود خوب است)

برای کنترل بعضی از انواع درد مفید است.

برای بیمارانی که بدنشان به داروهای مسکن جواب نمی دهد، مفید می باشد.

برای بیمارنی که علاقه به مصرف داروهای مسکن ندارند مفید است.

همچنین طب سوزنی برای لاغری  استفاده میشود.

طب سوزنی برای زیبایی پوست  نیز بکار میرود.

خطرات طب سوزنی طب شامل:

در صورتیکه بیمار مبتلا به اختلال خونریزی دهنده است، خطرناک می باشد.

در صورتیکه بیمار از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کند، خطرناک می باشد.

ممکن است خونریزی، کبودی و درد درجاییکه سوزن فرو می رود، ایجاد می شود.

ممکن است سوزن شکسته و به یکی از اندام های داخلی آسیب برساند (بسیار نادر).

سوزن استریل نشده می تواند بیمار را آلوده کند.

اگر عمیقا وارد قفسه سینه و یا قسمت بالایی پشت شود، امکان خوابیدن ریه ها وجود دارد(بسیار نادر).

کلام آخر

فواید استفاده از این طب بعنوان راهی برای کنترل و درمان انواع درد در خیلی از افراد ثابت شده است. همچنین تحقیقات نشان می دهند که این طب در افرادیکه به عملکرد آن معتقد اند، بیشتر است. از آنجاییکه این درمان اثرات جانبی خیلی کمی داشته، استفاده از آن حداقل برای امتحان و بررسی کارایی آن روی شما و کاهش دردهایتان بخصوص اگر بدنتان به سایر روش های کاهش درد جواب نمی دهد، مفید می باشد. استفاده از بعضی از انواع طب در زنان باردار خطرناک می باشد.اگر میخواهید دوره های آموزشی طب سوزنی در تهران را بدانید و یا اینکه مقاله های بیشتری در مورد طب سوزنی بخوانید روی کلمه طب سوزنی در تهران کلیک کنید.

درمارولر چیست ؟

درمارولر Dermaroller دستگاهی برای نیدلینگ عمودی پوست است که تاثیری هم مرتبه با لیزر و قابل مقایسه با پیلینگ شیمیایی دارد و برای تحریک پوست و ساخت طبیعی کلاژن استفاده می شود. این محصول بی نظیر به نفوذ و جذب مواد دارویی به پوست ، سفت شدن پوست ، جوانسازی و رفع چین و چروک ، بهبود زخم ها و جای جوش ، بهبود Stretch Marks و کوچک شدن منافذ باز پوست کمک فراوانی میکند و ظاهر کلی پوست را بهبود میبخشد. درمارولر برای بیماران با هر رنگ پوست و هر سنی قابل استفاده میباشد.



:: برچسب‌ها: طب سوزنی ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

 

 

در سالهای اخیر امور ثبتی دچار تحولی اساسی گردید، به طوری که اموری چون ثبت شرکت و سایر خدمات اداری مرتبط نیاز به مراجعه حضوری نداشته و تقریبا تمامی مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکتها قابل انجام است. با اعمال این تغییرات انجام کلیه این مراحل توسط خود متقاضی نیز امکان پذیر گشته است، با این حال هنوز اکثریت متقاضیان ثبت شرکت، این امر را به موسسات حقوقی و وکلا می‌سپارند.

 

علت این امر تخصصی بودن امر ثبت شرکت مانند سایر امور حقوقی است. در این میان موسسه حقوقی بین المللی برای انجام امور حقوقی بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی چون آگاهی از نحوه تحریر موضوع فعالیت جهت رد نشدن موضوع، نحوه تقسیم سرمایه شرکت، نحوه انتخاب اسامی مناسب جهت جلوگیری از رد شدن اسامی، انتخاب نوع سرمایه متناسب با نوع شرکت، نحوه صحیح امضای اعضاء و سهامداران در ذیل مدارک، نحوه درج تاریخ صحیح تشکیل جلسات و موارد مشابه این چنینی نکاتی تخصصی است که عدم آشنایی با آنها موجب رد مکرر تقاضای ثبت شرکت، اتلاف وقت و هزینه و ورود خسارات مالی و حقوقی احتمالی به شرکت به دلیل وجود اشتباهات محتمل در ارکان اساسی شرکت در آینده خواهد شد.

در تبادلات بین المل نیز قوانین خاصی وجود دارد که یک مشاور حقوقی در شرکت یا یک موسسه حقوقی بین المللی می تواند به ما و شرکت کمک کند.

همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی و حقوقی شرکتها، آشنایی با اخطارهای کارشناسی و نحوه رفع آنها در زمان مناسب، آشنایی با نوع مجوزهای لازم جهت موضوعات مجوزی، آشنایی با نحوه انجام مراحل حضوری و پایانی ثبت شرکت و همینطور لزوم چک نمودن و بررسی مداوم و مستمر پرونده از طریق سایت، جهت منقضی نشدن تقاضا و همچنین مذاکره حضوری برای رفع ایرادات احتمالی که نیازمند به مذاکره خارج از سایت هستند (با توجه به اینکه در حال حاضر کارشناسان اداره ثبت به هیچ وجه جز از طریق سایت پاسخگوی متقاضیان نیستند) نیز از جمله مواردی هستند که لزوم سپردن پروسه به موسسات حقوقی و وکیل متخصص را نشان می‌دهند.

 

نحوه استخدام وکیل

 

برای استخدام وکیل دقت کنید زمانی که به دفتر وکالت می روید ظاهر آن اهمیت ندارد بلکه توانایی های او مهم است. شخصی که به عنوان وکیل به او وکالت می دهید حتما پروانه وکالت داشته و یا اگر موسسه حقوقی است دارای شماره ثبت سازمان ثبت شرکت ها باشد پس از آن می توانید با خیال راحت به او اعتماد کنید. دقت کنید برای وکالت دادن حتما قرارداد تنظیم نمایید و مبلغ مورد توافقتان را در آن منعکس کنید. برای اجرت وکلا تعرفه قانونی وجود دارد لیکن دو طرف می توانند به هر مبلغی توافق نمایند.

صرف داشتن یک دفتر وکالت کسی را وکیل نمی کند. دقت کنید بسیاری از مبالغی که به وکیل پرداخت می کنید در واقع در جیب وکیل نمی رود و وکیل می بایست بابت آن قرارداد ، تمبر مالیاتی ابطال نماید و علاوه بر آن نیز هر ساله مالیات پرداخت کند و هزینه های زیادی بابت ایاب و ذهاب خواهد داشت ضمن اینکه بایستی وقت بگذارد و پیگیری پرونده را بکند در نتیجه برای پرداخت اجرت وکیل سخت گیر نباشید تا او نیز بتواند کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد.

پس از انعقاد قراداد در دفتر وکالت، آن وکیل از شما وکالت اخذ می نماید بدین ترتیب که برگه های سه نسخه ای رنگی که توسط کانون های وکلا تهیه شده است را می بایست امضا نمایید. دقت کنید که یک نسخه از آن متعلق به شماست یک نسخه متعلق به وکیل و دیگری نیز به دادگاه ارائه می شود.

 

کار شناس حقوقی کیست؟

با توجه به پیچیده شدن روابط فردی و سازمانی در دنیای امروز و افزایش مسایل و مشکلات مختلف در سازمان های دولتی و یا شرکت های خصوصی، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی در کنار مدیران بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

مشاور حقوقی به مدیران و ذی نفعان سازمان کمک می کند تا ضمن توجه به مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح تری اتخاذ نمایند و همچنین در مواجه به مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل و فصل مسایل و مشکلات یاری می رساند.

مشاور حقوقی با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارد، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین نامه ها و دستورالعمل ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، رسیدگی و پیگیری پرونده های حقوقی و دعاوی اداری و استخدامی، شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و … را برعهده دارد.

در شرکت ها و سازمان های دولتی معمولا یک بخش حقوقی متشکل از چندین کارشناس حقوقی امور مربوط به انعقاد قراردادهای خرید و فروش؛ انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه را زیر نظر دارند و معمولا بررسی و اعلام نظر اداره حقوقی یکی از مراحل انجام عملیات فوق می باشد.

در شرکت های خصوصی ممکن است یک مشاور حقوقی به چند شرکت کوچک مشاوره بدهد و یا فقط در استخدام یک شرکت باشد. در شرکت های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم مشاوره پرقدرت و زبردست و یک واحد حقوقی مجزا نیز بهره می برند.

برخی از مشاوران حقوقی در حوزه های خاص و تخصصی فعالیت می کنند. به عنوان مثال یک مشاور حقوقی فقط به شرکت ها و سازمان های هنری و دیگری فقط به سازمان های ورزشی مشاوره می دهد.

 



:: برچسب‌ها: مشاور حقوقی , موسسه حقوقی بین المللی , دفتر وکالت ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

تزئین و دیزاین محل برگزاری جشن عروسی "تالار تشریفات عروسی"

 

شاید یکی از مهم ترین جاهایی که البته بجز عروس و داماد برای بسیاری از مهمانان با اهمیت است و مورد توجه همه در تمام ساعات مراسم قرار دارد، جایگاه عروس و داماد است. با تور و گل های زیبا، ریسه های چشمک زن و کاناپه های شیک می وا یک تزیین بی نظیر داشت تا یک جایگاه زیبا برای مراسم عقد و عروسی داشته باشیم.

بعد از پایان مراسم و جشن عروسی یا عقد زمانی که عروس و داماد فیلم و عکس های آن روزهای به یادماندنی را با هم مرور می کنند بیشترین تصویری که از کنار هم بودنشان دیده می شود در جایگاهی است که گوشه ای از تالار ، باغ یا خانه تزیین شده است پس چه بهتر که بهترین چیدمان و ایده های تزیینی را برای هرچه زیباتری شدن این بخش انتخاب و اجرا کنیم. 

 

تصمیم گیری برای تزئین محل برگزاری جشن تشریفات عروسی شما می تواند بسیار سخت و دشوار باشد. در ادامه به شما می گوییم که این چیدمان و تزئین را بدون هیچگونه سختی انجام دهید.

برای اینکه شما بتوانید تزئینات تشریفات عروسی خود را از قبیل تزئینات تالار عروسی و جایگاه عروس و داماد را بخوبی انجام دهید ما به شما توصیه هایی را می گوییم. اگر شما به دنبال این هستید که تالار عروسی شما بسیار شیک و مدرن تزئین شود پس بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

 

برگزاری جشن در تالار

برای اینکه شما یک تشریفات عروسی مجلل در عین حال ساده و شیک برگزار کنید، باید توجه داشته باشید که از چه تمی برای تالار عروسی خود استفاده می کنید. این بدان معنی است که چه رنگ هایی برای دکوراسیون میز و صندلی ها استفاده میشود. یکی از شیکترین رنگ ها در تشریفات عروسی  سفید و نقره ای است. همچنین شما می توانید با استفاده از کریستال ها وگلدان های پایه دار مجلس خود را مجلل تر و با شکوه تر کنید.

 

برگزاری تشریفات عروسی  در فضای باز و باغ تالار

اگر شما فضای باز، مثل باغ تالارها و باغ را برای برگزاری تشریفات عروسی انتخاب می کنید برای شما دکوراسیون این فضاها راحت تر است. چراکه شما با خیمه زدن یک فضای خاصی را برای میهمانان خود در نظر بگیرد. همچنین در این فضا درختان و چمن فراوانی وجود دارد که باعث می شود نیاز به گل آرایی فضا کمتر لازم شود. دکوراسیون تشریفات عروسی شما می تواند با فانوس و شمع انجام شود که بسیار زیبا و مدرن نیز می شود. همچنین میتوانید با بادکنک آرایی و مشعل آرایی فضای دلنشینی را برای تالار تشریفات عروسی خود فراهم کنید.

 

گل آرایی برای تشریفات عروسی

تزئین فضا و محیط اهمیت زیادی در برگزاری تشریفات مجالس دارد. استفاده از تکنیک های گل آرایی مدرن و یا ساده در این زمینه می تواند به طراحان کمک کند. گل آرایی عروسی بخش مهمی از بار زیبایی مجالس عروسی را به دوش می کشد و در قسمت های مختلف تالار پذیرایی انجام می شود که عبارتند از: گل آرایی میز مدعوین، گل آرایی فضای ورودی تالار یا باغ عروسی، گل آرایی فضای داخلی برگزاری جشن و یا سایر فضاهای مورد نظر عروس و داماد.

 

گل آرایی هم یکی دیگر از مهم ترین بخش های تشریفات عروسی است چرا که یک گل آرایی دقیق و زیبا هنگام عروسی به برگزاری مراسم عروسی به بهترین نحو کمک کرده و موجب می شود که زحمات گروه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی از جمله خدمات عروس و داماد، نورپردازی و بخصوص دیزاین عروسی بهتر بنظر آیند و علاوه بر این کمک بزرگی هم به زیباتر شدن محیط عروسی و آرامش هر چه بیشتر مهمانان می کند.

در نهایت با رعایت این اصول و برخی ایده های نو بهترین تشریفات عروسی در تهران را داشته باشید برای این مهم می توانیم در تشریفات عروسی عقیق به شما کمک کنیم.

 



:: برچسب‌ها: تشریفات عروسی , تالار تشریفات ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

آموزش مصاحبه استخدامی ، عاملی مهم در کمک به اقتصاد شرکت

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بيش از آنچه مي‌پنداريد به ضررتان باشد. از چارچوبي که پيش رو داريد مي‌توانيد تکنيک‌هاي مصاحبه را بياموزيد و از اشتباهات استخدام جلوگيري کنيد.

در نگاه اول شايد مصاحبه کاري قرار ملاقات خيلي ساده‌اي به نظر برسد: دست مي‌دهيد، گپ مي‌زنيد، چند سوال مي‌پرسيد و نتايج را مقايسه مي‌کنيد، اما چطور مي‌توان کسي را تشخيص داد که مهارت‌هايش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمي‌شود؟

جنيس ويتيکر، نويسنده کتابي درباره همين موضوع مي‌گويد:«براي يک مصاحبه حرفه‌اي درواقع نياز به آمادگي‌هاي زيادي هست، خيلي‌ها نمي‌توانند خودشان را نشان بدهند.»

هزينه استخدام نامناسب خيلي زياد است و فقط هم شامل دستمزدي که مي‌پردازيد نمي‌شود. هزينه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالي با مشتريان و پيداکردن جايگزين همگي از جمله اين موارد هستند. خيلي کارشناسان تخمين مي‌زنند که هزينه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نيز بيشتر مي‌شود.

براي اينکه جلوي چنين تجربه‌هايي را در شرکتتان بگيريد بايد برنامه‌اي براي هدايت مصاحبه داشته باشيد. اينجا مي‌توانيد بياموزيد که چطور سوال‌ها را ساماندهي کرده و فرآيندي ايجاد کنيد که بيشترين اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

دنبال چه هستيد

قبل از اينکه دنبال بهترين گزينه بگرديد بهتر است زماني را براي فکرکردن درباره خود کار صرف کنيد. کساني که قبلا اين شغل را داشته‌اند در نظر گرفته ببينيد چه مهارت، دانش و ويژگي‌هاي شخصي داشته‌اند که باعث موفقيت يا عدم موفقيت‌شان شده است. فهرستي از اين عوامل تهيه کنيد و برسر آن با ديگر همکارانتان به توافق برسيد.

جيم ساليوان رييس گروه مديريتي گالاکسي که کارش يافتن مديران توانا است، مي‌گويد:«مهم است که همگي درباره ويژگي‌هاي مدنظر و اينکه آن پست سازماني نيازمند چه مهارت‌هايي است توافق داشته باشند. درغير اين صورت ممکن است هرکس سوالات متفاوتي از داوطلبان بپرسد چون برداشت متفاوتي از آن شغل داشته‌اند.»

 

سوالات درست را بپرسيد

وقتي معيارها مشخص شد، مي‌توانيد سوالات هدف داري بپرسيد که از زمان مصاحبه با هرداوطلب به بهترين وجه استفاده شود. تام ترنر که يک مشاور مستقل اهل ونکوور متخصص طراحي سيستم‌هاي گزينش است، مي‌گويد: او فهرستي از 7 تا 12 معيار تشکيل مي‌دهد و سپس براي بررسي هرکدام حدودا چهار سوال مي‌پرسد. دو سوال به شکل ايجابي بيان مي‌شوند، يعني از داوطلب مي‌خواهند درباره کاري که خوب انجام داده است صحبت کند. يک سوال سلبي است، يعني از داوطلب مي‌خواهد درباره يکي از اشتباهات يا شکست ‌هايش حرف بزند. سوال آخر هم حکم پشتيبان را دارد درصورتي که داوطلب به يکي از سوال‌هاي بالا جواب ندهد.

سوالات مصاحبه مدیریتی در جهت انتخاب یک مدیر است، بنابراین باید برای پی بردن به توانایی های فرد در شرایط مختلف، سوالات را هدفمند پرسید.

برای موفقیت و کسب شغل مورد نظر، آموزش مصاحبه استخدامی می تواند بسیار راهگشا باشد. راهکار های موفقیت در مصاحبه ی استخدامی، باید مورد توجه قرار گیرد. افرادی که از کاری که انجام می دهند ناراضی هستند کم نیستند ولی آن ها به راحی هم نمی توانند کار مورد علاقه ی خود را به دست آورند. دلیل آن هم این است که اکثر افراد زمانی که بحث تغییر شغل پیش می آید به یاد روز اول و روز صاحبه می افتند و استرس بیش از حدی که در آن زمان متحمل شده اند. اما آموزش مصاحبه استخدامیمی تواند به ما بیاموزد که چطور بر روی مصاحبه کننده تئاثیر گذار باشیم وخد و توانایی هایمان را ارائه دهیم.

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بيش از آنچه مي‌پنداريد به ضررتان باشد. از چارچوبي که پيش رو داريد مي‌توانيد تکنيک‌هاي مصاحبه را بياموزيد و از اشتباهات استخدام جلوگيري کنيد.

در نگاه اول شايد مصاحبه کاري قرار ملاقات خيلي ساده‌اي به نظر برسد: دست مي‌دهيد، گپ مي‌زنيد، چند سوال مي‌پرسيد و نتايج را مقايسه مي‌کنيد، اما چطور مي‌توان کسي را تشخيص داد که مهارت‌هايش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمي‌شود؟

جنيس ويتيکر، نويسنده کتابي درباره همين موضوع مي‌گويد:براي يک مصاحبه حرفه‌اي درواقع نياز به آمادگي‌هاي زيادي هست، خيلي‌ها نمي‌توانند خودشان را نشان بدهند.

هزينه استخدام نامناسب خيلي زياد است و فقط هم شامل دستمزدي که مي‌پردازيد نمي‌شود. هزينه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالي با مشتريان و پيداکردن جايگزين همگي از جمله اين موارد هستند. خيلي کارشناسان تخمين مي‌زنند که هزينه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نيز بيشتر مي‌شود.

براي اينکه جلوي چنين تجربه‌هايي را در شرکتتان بگيريد بايد برنامه‌اي براي هدايت مصاحبه داشته باشيد. اينجا مي‌توانيد بياموزيد که چطور سوال‌ها را ساماندهي کرده و فرآيندي ايجاد کنيد که بيشترين اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

اما رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام چیست

پیش بینی سوالات و محیا کردن پاسخ مناسب برای آن ها یکی از رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام است. به عنوان مثال یکی از سوالی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مصاحبه شونده پرسیده خواد شد این است که استخدام شما چه ارزشی افزوده ای برای شرکت ما خواهد داشت؟

اگر در این باره دلیل قانع کننده ای نداشته باشید قطعا نمی توانید خود را برای آن کار مناسب بدانید. پاسخ ها باید صادقانه و با اعتماد بنفس باشد و خیلی آهسته صحبت کردن درست نیست.

هر شغلی حداقل سه نیاز دارد:

  • دارای مهارت های انجام کار هستید.
  • خواستار انجام این کار هستید.
  • آن ها می خواند که با شما کار کنند.

برای استخدام می بایست این توانایی ها را داشت:

  • حالت تدافعی به خود نگیرید
  • لکنت نداشته باشید
  • از جملات روتین استفاده نکنید(مانند من دقیق هستم یا من سخت کوش هستم)

مریم حنطوش زاده در مورد آموزش مصاحبه استخدامی  و شیوه های مصاحبه استخدامی، انگیزش، هوش هیجانی و کارآفرینی مسائل بسیاری را مورد مطالعه و ارزیابی و تدریس قرار داده است. مریم حنطوش زاده برای مثال در مورد رفتارهای فردی و ساخت دنیای مطلوب معتقد است که با کمک تئوری انتخاب می توان متوجه شد که کدام یک از نیاز های ما در اولویت هستند و یا کدام از آن ها برآورده نشده است و با برآورده شدن آن ها در دنیای کنونی به آن چه می خواهیم می رسیم.



:: برچسب‌ها: آموزش مصاحبه استخدامی , حنطوش زاده ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()